Kod kupovine poklona novi iPhone često se smatra nepogrešivim izborom, pa je vrijeme darivanja mnogima donijelo prvi iUređaj koji tek treba da aktiviraju. U standardnim uputstvima za kreiranje naloga za korišćenje Appleovih smartfona uvijek se navodi da je među ličnim podacima potrebno unijeti i broj kreditne kartice, no to ne mora biti prepreka. Apple ID je takođe moguće napraviti i iz zemalja kojih nema na spisku ponuđenih, poput Crne Gore, Srbije ili BiH.
Kreiranje novog naloga najjednostavnije je preko Windows ili Mac računara, a dovoljno je preuzeti iTunes softver sa www.apple.com/itunes/ adrese i pokrenuti ga klikom na opciju iTunes Store, koja se nalazi u gornjem desnom uglu.
Učitavanje može potrajati i nekoliko minuta, pa ne treba da čudi ukoliko se neko vrijeme ništa na ekranu ne promijeni. Ukoliko se ovo radi sa Mac računara da bi se kreirao novi nalog potrebno je izlogovati se sa onoga koji se koristi za taj MacOS.
Važno je da na uređaju za koji se pravi aktivacija korisnik ne bude logovan pomoću nekog drugog naloga. U suprotnom, uz ovaj ID kreirani su iCloud, Music App i drugi servisi, tako da povratak na početak nije moguć.
U dnu iTunes Store prozora nalazi se opcija pomoću koje se bira zemlja. Iako je moguće odabrati bilo koju zemlju poželjno je, u odsustvu svoje, odabrati neku izuzev SAD, kako prilikom budućih preuzimanja aplikacija ne bi bio zatražen broj kreditne kartice, a kako za različita tržišta pojedine stvari u iTunesu različito funkcionišu, ukoliko iz nekog razloga promijenite zemlju, biće potrebno i unijeti broj kartice.
U iTunesu potrebno je pronaći Apps sekciju, kliknuti na nju, a potom odabrati bilo koju pjesmu, TV show ili e-knjigu koja pored sebe ima oznaku „free“, odnosno „get“. iTunes će nakon toga otvoriti prozor sa pitanjem da li želite da uradite log-in ili da kreirate novi ID. Potrebno je odabrati drugu opciju. Potom treba prihvatiti uslove i pravila korišćenja te unijeti lične podatke koji se traže.
Nakon što se pojavi pitanje o načinu plaćanja, potrebno je odabrati opciju „none“. Ova opcija se neće pokazati ukoliko već imate Apple ID. Apple takođe koristi spam filtere za App Store, pa ako uoči povezanost između informacija koje su unjete i drugog korisničkog računa none opcije neće biti omogućena.
Ovo takođe neće biti moguće ukoliko već dugujete novac za doplatu neke aplikacije. Ograničenja takođe postoje ukoliko ste dio nekog Family Sharinga, kao i ukoliko imate mjesečnu pretplatu na servise kao što su Apple Music, Spotify ili drugi koji se nastavlja.